KUNDCASE
Hur snabbt kan verksamheten komma igång vid ett driftstopp?
Vid en IT-revision som vi på Further gjorde fick Salab veta hur snabbt verksamheten skulle kunna komma igång vid ett eventuellt driftstopp av affärssystem. Samtidigt med et kontrollerades back up-rutiner och återläsning av data, så att Salab skulle ha koll på vad de kunde göra om det skulle uppstå en situation.
Vi är mycket nöjda vårt val av Further som IT-partner. Det vi värdesätter mest är den snabba supporten, hög kompetens bland personalen samt en vilja att förstå vår verksamhet.
Annica Björklund
vVD/CFO/HR- & OH Manager, Salab
OM FÖRETAGET
SALAB
SALAB är en av de ledande svenska utvecklare och tillverkare av unika kosmetiska produkter med över 40 års erfarenhet. Vår fokus och styrka ligger i att utveckla och producera högkvalitativa kosmetiska produkter med det bästa förhållandet mellan pris och kvalitet inom masstige-segmentet.
Grundades: |
1958 |
Bransch: |
Utveckling och tillverkning av kosmetiska produkter |
Antal anställda: |
45 |
Omsättning: |
ca 113 000 000 sek |
Marknad (geografiskt): |
Sverige, Norden, EU |
Varför valde ni att anlita Further som er IT-partner?
Vi behövde en pålitlig partner för att säkerställa funktion, säkerhet och kontinuitet i vår IT-miljö med hög grad av bred kompetens.
Vad tycker ni om Furthers IT-tjänster?
Vi är mycket nöjda med de tjänster som erbjuds, service, snabb support, hög kompetens samt en vilja och förståelse för vår verksamhet.
Furthers personal besitter hög kompetens, är lösningsorienterade, proaktiva samt mycket service minded och snabba på att återkoppla.
Har samarbetet med Further lett er verksamhet framåt?
Ja, vi har haft möjlighet att bli mer digitaliserade på olika plan, känner oss trygga i att snabbt få experthjälp om det uppstår tekniska problem relaterade till IT.
Vid en IT-revision gick vi igenom och säkerställde hur snabbt vi skulle kunna få igång vår verksamhet vid en ev. nedgång av affärssystem, kontrollerade backup återläsning mm så vi har koll på vad vi kan vara tvungna att göra om det skulle uppstå en situation.
Är det något särskilt ni vill lyfta fram?
Mycket nöjda med den personliga kontakten, snabb supporthjälp och trevligt bemötande. Våra genomförda leverantörsbedömningar har genererat mycket höga poäng till Further som It-partner.
Vill ni också ha en schysst IT-partner?
Hör av dig till oss och berätta om era behov, så kan vi ha en dialog om hur vi kan hjälpa just er!
KUNDCASE
Relaterade kundcase
NDA ökade sin lönsamhet genom outsourcad IT
Nordic Interim bytte till Further för att få snabb IT-support
Vill ni också öka er IT-säkerhet?
Genom att göra en genomlysning av er IT-miljö och se över era rutiner, kan vi på Further hjälpa er att förebygga långa och kostsamma driftstopp.