Är du en problemlösare?

En bra arbetsplats kombinerar fantastiska kollegor med stimulerande utmaningar. Hos oss har du möjlighet att vara med på en fantastisk tillväxtresa i ett team som stöttar och hjälper varandra.

Lediga tjänster

Spontanansökan

Jobba hos ett schysst IT-företag!

HJÄLPSAM FÖRETAGSKULTUR

En sak kan vi lova dig, du kommer aldrig att ha tråkigt på jobbet när du jobbar hos Further! Varje dag hjälper vi våra kunder att lösa mindre och större utmaningar, när vi tillsammans stöttar dem i deras digitaliseringsresa. 

Hjälpsamhet och delegerat ansvar är viktiga hörnstenar i Furthers företagskultur. Vi vet att du som medarbetare växer med uppgiften och därför får du redan från början vara med och lösa spännande problem. Hos oss blir du en del av en familj som lyssnar på dig, tar till sig av dina idéer och som hjälper dig att utvecklas. 

 

IT Bolag Stockholm

UTVECKLING & INFLYTANDE

Varför du ska arbeta hos Further

Du vill ha möjlighet att utvecklas

Precis som att vi strävar efter långsiktiga relationer med våra kunder, gör vi även det med våra medarbetare. Därför har du som anställd en plan för din personliga yrkesutveckling. Oavsett var du är i karriären får du stöttning i att nå dina mål.

Du värdesätter balans mellan jobb och fritid

Att du som anställd känner dig nöjd med din tillvaro tycker vi är en viktig faktor för företagets framgång. Personal som mår bra gör också bra ifrån sig. Därför är det viktigt för oss att du har en bra balans mellan arbete och fritid.

Du vill vara med och påverka

Den mest värdefulla tillgången vi har är våra medarbetare. Därför är vi lyhörda och tar till oss av förslag på förbättringar av det dagliga arbetet eller verksamheten som stort. Du som uppskattar en icke-hierarkisk organisation med högt i tak kommer att trivas hos oss.

rectangle-66

Ett IT-bolag med nära relationer

BLI EN DEL AV TEAMET

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Läs mer
Läs mindre
Left

Att arbeta på Further är utvecklande och det är högt i tak. Ingen dag är den andra lik!

Johan Tjulin

Säljare

Left

Jag började som Teknisk rådgivare. Nu är jag ansvarig för hela Support- och Leveransteamet.

Andreas Ungerth

Leveranschef

VÄRDERINGAR

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör

Vi har fem värderingar som genomsyrar hela vår verksamhet och organisation.

Känner du igen dig? Sök våra lediga tjänster eller skicka en spontanansökan!

Vi är lösningsorienterade

Varje problem har minst en lösning. 

Att lösa våra kunders IT-problem är en av våra viktigaste uppgifter och det vi är allra bäst på! Vi försöker alltid hitta lösningar och vägar framåt. Genom att ha en stark laganda samarbetar vi för att gemensamt hitta den absolut bästa lösningen för kunden. Vi ställer många frågor för att förstå mer, om vi inte förstår grundproblemet så att vi kan föreslå rätt lösning. Vi är inte rädda att pröva!

Vi är ärliga

Att förvalta våra kunders förtroende är vår högsta prioritet.

Vi tror på schyssta affärer. Till våra kunder föreslår vi aldrig IT-lösningar eller IT-tjänster som bara gynnar oss. Gentemot våra kollegor är vi öppna med vad vi behöver hjälp med. Om vi gjort fel erkänner vi det så att alla kan dra lärdom av det. Vi tänker långsiktigt och inte bara kortsiktigt.

Vi är tydliga

Kommunikation är mer än ord. 

Vi redovisar tydligt och öppet våra villkor och lurar inte in våra kunder i avtal som de inte förstår. På samma sätt är vi tydliga mot våra kollegor för att undvika frustration och missförstånd. Vi delar våra åsikter, men accepterar att inte alla tycker lika och håller alltid god ton.

Vi är ansvarstagande

Långvariga relationer är vår viktigaste tillgång. 

Vi tar ansvar för vad vi lovar och gör vårt yttersta att hålla våra löften – både mot våra kunder och våra kollegor. Vi tar ansvar även i ett större perspektiv och arbetar för att göra världen bättre, en IT-leverans i taget!

Vi är hjälpsamma

När våra kunder & anställda lyckas, lyckas vi. 

Vi ställer upp för våra kunder, speciellt då de har problem eller utmaningar som är viktiga för dem och deras verksamhet. Vi är dock inte rädda för att vara tydliga med vad vi behöver för att lyckas. Precis som att vi hjälper våra kunder med deras problem är vi respektfulla och stöttande gentemot våra kollegor. Som ett lag är vi starkare än som individer och därför arbetar tillsammans. 

LEDIGA TJÄNSTER

Dags att ta nästa steg i karriären?

Vill du vara en del av en kultur som bygger på schyssta värderingar, där både medarbetare och företag växer tillsammans? Varmt välkommen med din ansökan!

Servicedeskmedarbetare

Om tjänsten som servicedeskmedarbetare

Vi växer och behöver stärka upp vårt grymma servicedeskteam! Vi söker dig som vill vara med på vår resa och utveckla dig själv tillsammans med oss.

Vår Servicedesk är navet i vår verksamhet och den viktigaste kontaktvägen för våra kunder och deras användare. Vi är mycket stolta över att ha över 99% nöjda användare. Vi ser det som viktigt att ha bra kompetens i vår servicedesk eftersom våra kunder är vana vid snabb och kompetent hjälp direkt.

Arbetsuppgifterna för Servicedesk är varierande med allt från användarsupport, incident- och problemhantering, försäljning/beställning/installation av utrustning, systemadministration etc.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk, helst en där du hanterat många olika externa kunder så du har erfarenhet av olika miljöer. Du har en bred teknisk kunskap och är väl förtrogen med Windowsmiljöer, både på klient-, server- och molnsidan och du brinner för att ge en bra kundupplevelse. Det är viktigt att du är tycker kundmötet är inspirerande.

Arbetsuppgifter

  • Supportera våra kunders användare så de kan fokusera på sitt arbete
  • Övervaka och hantera larm
  • Ta emot och hantera beställningar på ex. datorer och kringutrustning från våra kunder
  • Installera klientdatorer
  • Då och då åka ut på plats hos våra kunder för schemalagda jobb eller mer akuta ärenden
  • Leverera fantastisk slutkundsupplevelse
  • Bidra till att utveckla vårt arbetssätt och Further i stort

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av systemadministration av Microsoft-lösningar.

  • Kunskap om Microsoft 365-administrationscenter (Teams, Sharepoint, Exchange etc.).

  • Kunskap om Microsoft Azure.
  • Kunskap om Microsoft Office-applikationer och -tjänster.
  • Kunskap om grundläggande infrastrukturteknologier som LAN/WAN, WiFi, brandväggar etc.
  • Kunskap om klient-system, som Windows-datorer, Mac, smartphones (Android / IOS).
  • Utmärkt förmåga att arbeta parallellt med flera olika kunder samtidigt.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
  • Tycker det är kul att ibland besöka kunder vid behov.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att arbeta i enlighet med ITIL och/eller ISO 20000
  • Har tidigare erfarenhet av att vara konsult

Som person är du ansvarstagande, hjälpsam och lösningsorienterad och tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Om Further

Further är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Skicka din ansökan till Info@further.se

Technical Lead

Om tjänsten som Technical Lead Cloud Services

Vi ser fortsatt stort intresse både från befintliga och nya kunder att effektivisera sina verksamheter och vi behöver därför ytterligare förstärkning i vårt team! Vi söker dig som vill vara med på vår resa och utveckla både kunder, dig själv och Further som bolag. 

Vi söker nu en Technical Lead med expertkompetens inom Microsofts molnplattformar såsom Microsoft 365 och Azure, som även har erfarenhet av att leda och självständigt genomföra projekt.

Som vår nya Technical Lead kommer du både få vara med och driva vår tjänsteutveckling och leveransprojekt gentemot kund. Vi har flera spännande kundprojekt som kräver kompetens inom Azure, MS365 samt AI, vilket ger dig en unik möjlighet att briljera inom dessa områden.

Du kommer att ha möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna och utvecklas både personligt och professionellt. Vi tror på att våra medarbetare är vår största tillgång och vi strävar alltid efter att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig sedda och uppskattade. Vi anser att ha en positiv attityd är grundstenen för nöjda kollegor och kunder.

För att lyckas i din roll som Technical Lead tror vi att du har en passion för teknik och innovation och vill arbeta i en dynamisk och utmanande miljö. Du har gedigen, praktisk erfarenhet Microsofts molnplattformar.

 

Kvalifikationer

  • Djupgående kunskap om Microsofts teknologier och plattformar.
  • Minst fem års erfarenhet av IT-konsultarbete med fokus på Microsofts molnplattformar såsom Microsoft 365 och Azure.
  • Certifieringar inom Microsoft 365 och Azure är meriterande.
  • Starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Förmåga att leda och genomföra projekt, samt att arbeta självständigt och i team.
  • Ett kundfokuserat förhållningssätt med förmåga att skapa långsiktiga relationer.
  • Vi tror att du är en ”doer” med gedigen konsultmässighet och AI-intresse

Det är meriterande om du:

Har haft tidigare roller inom teknisk projektledning, tekniskt ledarskap.

Som person är du positiv och tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande i de projekt du involveras i. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik och utveckling, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Om Further

Further är ett värdestyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Skicka din ansökan till Info@further.se

Spontanansökan

Inga passande tjänster ute just nu?

Vi letar ständigt efter nya talanger. Vill du bli en del av vårt team? Skicka då in en spontanansökan så hör vi av oss inom kort. 

Skicka ansökan till Info@further.se

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Further AB, orgnr. 556667-6036 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata