Är du en problemlösare?

En bra arbetsplats kombinerar fantastiska kollegor med stimulerande utmaningar. Hos oss har du möjlighet att vara med på en fantastisk tillväxtresa i ett team som stöttar och hjälper varandra.

Lediga tjänster

Spontanansökan

Jobba hos ett schysst IT-företag!

HJÄLPSAM FÖRETAGSKULTUR

En sak kan vi lova dig, du kommer aldrig att ha tråkigt på jobbet när du jobbar hos Further! Varje dag hjälper vi våra kunder att lösa mindre och större utmaningar, när vi tillsammans stöttar dem i deras digitaliseringsresa. 

Hjälpsamhet och delegerat ansvar är viktiga hörnstenar i Furthers företagskultur. Vi vet att du som medarbetare växer med uppgiften och därför får du redan från början vara med och lösa spännande problem. Hos oss blir du en del av en familj som lyssnar på dig, tar till sig av dina idéer och som hjälper dig att utvecklas. 

 

IT Bolag Stockholm

UTVECKLING & INFLYTANDE

Varför du ska arbeta hos Further

Du vill ha möjlighet att utvecklas

Precis som att vi strävar efter långsiktiga relationer med våra kunder, gör vi även det med våra medarbetare. Därför har du som anställd en plan för din personliga yrkesutveckling. Oavsett var du är i karriären får du stöttning i att nå dina mål.

Du värdesätter balans mellan jobb och fritid

Att du som anställd känner dig nöjd med din tillvaro tycker vi är en viktig faktor för företagets framgång. Personal som mår bra gör också bra ifrån sig. Därför är det viktigt för oss att du har en bra balans mellan arbete och fritid.

Du vill vara med och påverka

Den mest värdefulla tillgången vi har är våra medarbetare. Därför är vi lyhörda och tar till oss av förslag på förbättringar av det dagliga arbetet eller verksamheten som stort. Du som uppskattar en icke-hierarkisk organisation med högt i tak kommer att trivas hos oss.

rectangle-66

Ett IT-bolag med nära relationer

BLI EN DEL AV TEAMET

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Läs mer
Läs mindre
Left

Att arbeta på Further är utvecklande och det är högt i tak. Ingen dag är den andra lik!

Johan Tjulin

Säljare

Left

Jag började som Teknisk rådgivare. Nu är jag ansvarig för hela Support- och Leveransteamet.

Andreas Ungerth

Leveranschef

VÄRDERINGAR

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör

Vi har fem värderingar som genomsyrar hela vår verksamhet och organisation.

Känner du igen dig? Sök våra lediga tjänster eller skicka en spontanansökan!

Vi är lösningsorienterade

Varje problem har minst en lösning. 

Att lösa våra kunders IT-problem är en av våra viktigaste uppgifter och det vi är allra bäst på! Vi försöker alltid hitta lösningar och vägar framåt. Genom att ha en stark laganda samarbetar vi för att gemensamt hitta den absolut bästa lösningen för kunden. Vi ställer många frågor för att förstå mer, om vi inte förstår grundproblemet så att vi kan föreslå rätt lösning. Vi är inte rädda att pröva!

Vi är ärliga

Att förvalta våra kunders förtroende är vår högsta prioritet.

Vi tror på schyssta affärer. Till våra kunder föreslår vi aldrig IT-lösningar eller IT-tjänster som bara gynnar oss. Gentemot våra kollegor är vi öppna med vad vi behöver hjälp med. Om vi gjort fel erkänner vi det så att alla kan dra lärdom av det. Vi tänker långsiktigt och inte bara kortsiktigt.

Vi är tydliga

Kommunikation är mer än ord. 

Vi redovisar tydligt och öppet våra villkor och lurar inte in våra kunder i avtal som de inte förstår. På samma sätt är vi tydliga mot våra kollegor för att undvika frustration och missförstånd. Vi delar våra åsikter, men accepterar att inte alla tycker lika och håller alltid god ton.

Vi är ansvarstagande

Långvariga relationer är vår viktigaste tillgång. 

Vi tar ansvar för vad vi lovar och gör vårt yttersta att hålla våra löften – både mot våra kunder och våra kollegor. Vi tar ansvar även i ett större perspektiv och arbetar för att göra världen bättre, en IT-leverans i taget!

Vi är hjälpsamma

När våra kunder & anställda lyckas, lyckas vi. 

Vi ställer upp för våra kunder, speciellt då de har problem eller utmaningar som är viktiga för dem och deras verksamhet. Vi är dock inte rädda för att vara tydliga med vad vi behöver för att lyckas. Precis som att vi hjälper våra kunder med deras problem är vi respektfulla och stöttande gentemot våra kollegor. Som ett lag är vi starkare än som individer och därför arbetar tillsammans. 

LEDIGA TJÄNSTER

Dags att ta nästa steg i karriären?

Vill du vara en del av en kultur som bygger på schyssta värderingar, där både medarbetare och företag växer tillsammans? Varmt välkommen med din ansökan!

Servicedeskmedarbetare

Om tjänsten som servicedeskmedarbetare

Vi växer och behöver stärka upp vårt grymma servicedeskteam! Vi söker dig som vill vara med på vår resa och utveckla dig själv tillsammans med oss.

Vår Servicedesk är navet i vår verksamhet och den viktigaste kontaktvägen för våra kunder och deras användare. Vi är mycket stolta över att ha över 99% nöjda användare. Vi ser det som viktigt att ha bra kompetens i vår servicedesk eftersom våra kunder är vana vid snabb och kompetent hjälp direkt.

Arbetsuppgifterna för Servicedesk är varierande med allt från användarsupport, incident- och problemhantering, försäljning/beställning/installation av utrustning, systemadministration etc.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk, helst en där du hanterat många olika externa kunder så du har erfarenhet av olika miljöer. Du har en bred teknisk kunskap och är väl förtrogen med Windowsmiljöer, både på klient-, server- och molnsidan och du brinner för att ge en bra kundupplevelse. Det är viktigt att du är tycker kundmötet är inspirerande.

Arbetsuppgifter

  • Supportera våra kunders användare så de kan fokusera på sitt arbete
  • Övervaka och hantera larm
  • Ta emot och hantera beställningar på ex. datorer och kringutrustning från våra kunder
  • Installera klientdatorer
  • Då och då åka ut på plats hos våra kunder för schemalagda jobb eller mer akuta ärenden
  • Leverera fantastisk slutkundsupplevelse
  • Bidra till att utveckla vårt arbetssätt och Further i stort

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av IT-support / användarsupport
  • Mycket bra kunskaper kring administration av Microsoft 365
  • Kunskap i felsökning och underhåll av Windows - Server och klienter
  • Felsökning av nätverk (WiFi, LAN/WAN, brandväggar)
  • Kunskaper kring virtualiseringsmjukvara, såsom VMware och Hyper-V
  • Kan jobba parallellt med flera olika kunder samtidigt
  • Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att arbeta i enlighet med ITIL och/eller ISO 20000
  • Har tidigare erfarenhet av att vara konsult

Som person är du ansvarstagande, hjälpsam och lösningsorienterad och tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Om Further

Further är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Ansök nu via LinkedIn

Teknisk rådgivare / Microsoftkonsult

Om tjänsten som Teknisk rådgivare

Vi ser fortsatt stort intresse både från befintliga och nya kunder att effektivisera sina verksamheter och vi behöver därför ytterligare förstärkning i vårt team! Vi söker dig som vill vara med på vår resa och utveckla både kunder, dig själv och Further som bolag.

Hos Further är du inte uthyrd som IT-konsult, utan vi arbetar som IT-partner till våra kunder och är deras rådgivare och IT-stöd. Du kommer ha en central roll i att förvalta och utveckla ett antal kunder på IT-sidan.

Du jobbar antagligen idag som konsult, lösningsarkitekt eller teknisk projektledare med en bred teknisk kunskap inom Microsoft 365 och modern workplace och har ett intresse av att utvecklas vidare inom det området. Du har erfarenhet av att designa och implementera lösningar för mellanstora företag, gärna från sådana som har lite större krav på säkerhet. Du har även god kunskap inom angränsande IT-områden för att kunna hjälpa kunderna från en äldre miljö till en modernare.

Hos oss får du en nyckelroll och chansen att påverka i hela kedjan, allt från första dialog med kund till att ha en aktiv roll i framtagande av lösning samt leverans. Det är viktigt att du är tycker kundmötet är inspirerande.

Kvalifikationer

  • Gedigen kunskap inom Microsoftvärlden
  • Microsoft 365 – Administration och applikationer, framför allt Teams och Sharepoint
  • Server- och klientoperativsystem
  • Kunskap kring infrastruktur såsom LAN/WAN, WiFi, brandväggar etc.
  • Erfarenhet av att producera lösningsförslag baserat på kunders verksamhetsbehov
  • Gillar att delta i säljmöten med presumtiva kunder som tekniskt stöd
  • Kan utforska kunders krav och behov med ex. kravworkshops
  • Kan jobba parallellt med flera olika kunder samtidigt
  • Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet av att vara konsult
  • Har en högskoleutbildning inom IT eller Systemvetenskap eller motsvarande
  • Tidigare erfarenhet av eget kund- eller verksamhetsansvar

Som person är du positiv och tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande i de projekt du involveras i. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik och utveckling, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Om Further

Further är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Ansök via LinkedIn

Affärskonsult inom IT/Digitalisering

Om Further

Further är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Då vi avser expandera ytterligare, med fokus på Life Science-industrin, söker vi nu ännu en:

Om tjänsten som affärskonsult inom IT/Digitalisering

Vi söker dig som drivs av att som expert ge våra kunder förutsättningar att fokusera på sin egen kärnverksamhet och stärka sin position i en alltmer konkurrensutsatt omvärld. Du kommer att med din kunskap och erfarenhet både vinna nya affärer (främst som pre-sale/expert) och delta i kundprojekt kring IT och digitalisering.

Övergripande ansvar

  • Att med sin kunskap och erfarenhet delta eller ta en ledande roll i kundprojekt kring IT och digitalisering hos Life Science-bolag
  • Att aktivt bidra till att vinna fler relevanta affärer hos Life Science-bolag, främst som pre-sale stöd men även på egen hand
  • Att proaktivt övervaka och förstå affären, branschen och utmaningarna för kunderna och Life Science-industrin i stort
  • Att internt kommunicera kunders och branschens affärskrav för att sprida kunskap och möjliggöra tillväxt
  • Att bidra till företagets strategiska arbete genom input till affärsplaner och i dialog med teamet och företagsledningen

I rollen som Affärskonsult rapporterar du direkt till VD och har ett nära samarbete med ytterligare en kollega samt med vår interna expertis. Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i antingen Stockholm/Mälardalen, Västra Götaland alternativt i Öresundsområdet. Beroende på bostadsort är man kontorsbaserad eller utgående från hemmakontor. Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Profil och bakgrund

Vi letar efter dig med flerårig relevant erfarenhet av nyckelprocesser för Life Science-industrin (inte bara från IT), exempelvis: Klinisk forskning och utveckling, Pre-klinik, Dokumenthantering och Beslutsstöd, Fund raising, Kvalitetssystem, GDPR och Datasäkerhet, Tillverkning, Processautomation, Försäljning / Marknadsföring osv.

Du har minst fem års erfarenhet inom verksamhetsnära IT för bioteknik-, medicinteknik-, och/eller läkemedelsindustrin, med god erfarenhet av att genom ex. kravworkshops producera lösningsförslag baserat på organisationens behov. Du har erfarenhet av eget kund- eller verksamhetsansvar och av strategisk IT-ledning.

För att lyckas i rollen krävs god social förmåga och en känsla för struktur och kvalitet. Som person är du självgående, tar egna initiativ och visar alltid ansvar för eget arbete och för att bidra till ett gott samarbete med andra. Du är entusiastisk, en utmärkt nätverkare med dokumenterad affärsutvecklingsframgång och alltid angelägen om att lära dig nya saker. Du är en god och följsam lyssnare med en stark kommunikativ förmåga (både svenska och engelska) i tal och skrift.

Du är pålitlig, nyfiken och prestigelös och samtidigt professionell och trivs med att arbeta parallellt med flera olika kunder och projekt samtidigt. Du är analytisk, kreativ, lösningsorienterad och en tydlig strateg men tycker ändå om att arbeta med högt och lågt, har glimten i ögat, och är en lagspelare som vill ha roligt med kollegorna.

Du är resultatorienterad och inte rädd att kavla upp ärmarna i det vardagliga arbetet. Du ser och agerar på de möjligheter som dyker upp. Du trivs i en entreprenöriell miljö, inspirerar andra genom ditt engagemang och passion och du skapar en kultur av ägande och engagemang, alltid med företagets vision och strategi i åtanke.

Ansökan

Ansök gärna via LinkedIn eller kontakta oss för att få veta mer om rollen. Du kan även ansöka genom att skicka in ditt CV och personliga brev som väl beskriver dina kvalifikationer för rollen, via e-post till jobb@further.se

Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Ansök via LinkedIn

Spontanansökan

Inga passande tjänster ute just nu?

Vi letar ständigt efter nya talanger. Vill du bli en del av vårt team? Skicka då in en spontanansökan så hör vi av oss inom kort. 

Skicka ansökan till jobb@further.se