Är du en problemlösare?

En bra arbetsplats kombinerar fantastiska kollegor med stimulerande utmaningar. Hos oss har du möjlighet att vara med på en fantastisk tillväxtresa i ett team som stöttar och hjälper varandra.

Lediga tjänster

Spontanansökan

Jobba hos ett schysst IT-företag!

HJÄLPSAM FÖRETAGSKULTUR

En sak kan vi lova dig, du kommer aldrig att ha tråkigt på jobbet när du jobbar hos Further! Varje dag hjälper vi våra kunder att lösa mindre och större utmaningar, när vi tillsammans stöttar dem i deras digitaliseringsresa. 

Hjälpsamhet och delegerat ansvar är viktiga hörnstenar i Furthers företagskultur. Vi vet att du som medarbetare växer med uppgiften och därför får du redan från början vara med och lösa spännande problem. Hos oss blir du en del av en familj som lyssnar på dig, tar till sig av dina idéer och som hjälper dig att utvecklas. 

 

IT Bolag Stockholm

UTVECKLING & INFLYTANDE

Varför du ska arbeta hos Further

Du vill ha möjlighet att utvecklas

Precis som att vi strävar efter långsiktiga relationer med våra kunder, gör vi även det med våra medarbetare. Därför har du som anställd en plan för din personliga yrkesutveckling. Oavsett var du är i karriären får du stöttning i att nå dina mål.

Du värdesätter balans mellan jobb och fritid

Att du som anställd känner dig nöjd med din tillvaro tycker vi är en viktig faktor för företagets framgång. Personal som mår bra gör också bra ifrån sig. Därför är det viktigt för oss att du har en bra balans mellan arbete och fritid.

Du vill vara med och påverka

Den mest värdefulla tillgången vi har är våra medarbetare. Därför är vi lyhörda och tar till oss av förslag på förbättringar av det dagliga arbetet eller verksamheten som stort. Du som uppskattar en icke-hierarkisk organisation med högt i tak kommer att trivas hos oss.

rectangle-66

Ett IT-bolag med nära relationer

BLI EN DEL AV TEAMET

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Våra fantastiska medarbetare är den viktigaste nyckeln till en bra relation med våra kunder. Genom att vara hjälpsamma, tydliga och lösningsorienterade skapar vi en nära relation med alla våra kunder.

Läs mer
Läs mindre
Left

Att arbeta på Further är utvecklande och det är högt i tak. Ingen dag är den andra lik!

Johan Tjulin

Säljare

Left

Jag började som Teknisk rådgivare. Nu är jag ansvarig för hela Support- och Leveransteamet.

Andreas Ungerth

Leveranschef

VÄRDERINGAR

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör

Vi har fem värderingar som genomsyrar hela vår verksamhet och organisation.

Känner du igen dig? Sök våra lediga tjänster eller skicka en spontanansökan!

Vi är lösningsorienterade

Varje problem har minst en lösning. 

Att lösa våra kunders IT-problem är en av våra viktigaste uppgifter och det vi är allra bäst på! Vi försöker alltid hitta lösningar och vägar framåt. Genom att ha en stark laganda samarbetar vi för att gemensamt hitta den absolut bästa lösningen för kunden. Vi ställer många frågor för att förstå mer, om vi inte förstår grundproblemet så att vi kan föreslå rätt lösning. Vi är inte rädda att pröva!

Vi är ärliga

Att förvalta våra kunders förtroende är vår högsta prioritet.

Vi tror på schyssta affärer. Till våra kunder föreslår vi aldrig IT-lösningar eller IT-tjänster som bara gynnar oss. Gentemot våra kollegor är vi öppna med vad vi behöver hjälp med. Om vi gjort fel erkänner vi det så att alla kan dra lärdom av det. Vi tänker långsiktigt och inte bara kortsiktigt.

Vi är tydliga

Kommunikation är mer än ord. 

Vi redovisar tydligt och öppet våra villkor och lurar inte in våra kunder i avtal som de inte förstår. På samma sätt är vi tydliga mot våra kollegor för att undvika frustration och missförstånd. Vi delar våra åsikter, men accepterar att inte alla tycker lika och håller alltid god ton.

Vi är ansvarstagande

Långvariga relationer är vår viktigaste tillgång. 

Vi tar ansvar för vad vi lovar och gör vårt yttersta att hålla våra löften – både mot våra kunder och våra kollegor. Vi tar ansvar även i ett större perspektiv och arbetar för att göra världen bättre, en IT-leverans i taget!

Vi är hjälpsamma

När våra kunder & anställda lyckas, lyckas vi. 

Vi ställer upp för våra kunder, speciellt då de har problem eller utmaningar som är viktiga för dem och deras verksamhet. Vi är dock inte rädda för att vara tydliga med vad vi behöver för att lyckas. Precis som att vi hjälper våra kunder med deras problem är vi respektfulla och stöttande gentemot våra kollegor. Som ett lag är vi starkare än som individer och därför arbetar tillsammans. 

LEDIGA TJÄNSTER

Dags att ta nästa steg i karriären?

Vill du vara en del av en kultur som bygger på schyssta värderingar, där både medarbetare och företag växer tillsammans? Varmt välkommen med din ansökan!

Drifttekniker & IT-konsult - Microsoft365 / Azure

Förstärkning till vårt IT-Drift och Konsult-team på Further

Vi söker passionerade personer som vill vara en viktig del av vårt IT-Drift- och Konsult-team och bidra till vår fortsatta framgång.

Har du en bakgrund inom IT-drift eller som IT-konsult och en god teknisk kunskap inom Microsoft 365 och Azure? Trivs du i en kommersiell miljö och stimuleras av möjligheten att bidra till ett bolags tillväxt? Då kan vi vara rätt arbetsplats för dig!

Om Further
Vi är övertygade om att framgång byggs på nöjda kunder och vi strävar alltid efter att stärka våra kunders konkurrenskraft genom att erbjuda pålitliga och innovativa tjänster och teknologier. Vi värdesätter starka och långsiktiga relationer, schyssta affärer och skräddarsydda lösningar som svarar direkt på våra kunders behov. Vi har under många år hjälpt våra kunder att förbättra sina IT-miljöer genom innovativa lösningar och pålitlig service.

Vi är en prestigelös, familjär arbetsplats där vi uppmuntrar personlig utveckling. Vi arbetar oftast från kontoret, men även ibland ute hos kund. Flexibilitet finns att arbeta på distans några dagar i veckan för att få ihop livspusslet.

Vårt kontor i Kista bjuder på en modern och trivsam arbetsmiljö, med utmärkta kommunikationsmöjligheter för både tunnelbana, pendeltåg, cykel och bil och vi har reserverade parkeringsplatser precis utanför kontoret.

Om tjänsten

Vi är Microsoftpartner så det mesta vi gör cirkulerar kring Microsoft 365 och Azure. I rollen ingår du i vårt IT-Drift- och Konsultteam där ni tillsammans ansvarar för drift och underhåll och utveckling av våra kunders IT-miljöer som oftast består av MS365 Tenants, nätverk, Azure/Windowsservrar och andra verksamhetssystem.

En typisk arbetsdag kan inkludera allt från att hantera akuta tekniska problem till att planera och implementera långsiktiga förbättringar i kundernas IT-miljöer. Vi söker dig med bred teknisk kompetens och erfarenhet av drift av olika Microsoftlösningar samt kringliggande infrastruktur.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbeta tillsammans med teamet för att förbättra och vidareutveckla våra driftkunders miljöer, ofta i dialog med beställaren hos våra kunder.
  • Hantera den dagliga driften av kunders IT-miljö/infrastruktur, företrädelsevis Microsoft 365 och närbesläktade tjänster.
  • Delta i, eller leda projekt. Exempelvis implementering av nya kunder eller förändringsprojekt hos befintliga kunder.

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du kommer från en liknande miljö med erfarenhet från antingen IT-drift eller IT-konsulting. Du besitter god kunskap om Microsoft 365, Microsoft Azure, nätverk och brandväggar. Du pratar svenska och engelska flytande samt har möjlighet att arbeta på plats på vårt kontor i Kista den största delen av tiden. Vi söker en lagspelare med stark problemlösningsförmåga och en vilja att ständigt lära sig och utvecklas.

Viktigt för tjänsten är att du:

  • Har flera års erfarenhet av systemadministration av Microsoft 365/Azuremiljöer.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Är kundfokuserad, kommunikativ, prestigelös och intresseras av nya teknologier.

Du har förmodligen dessutom några av följande kompetenser/erfarenheter:

  • Windows Server
  • Infrastruktur såsom WiFi, LAN och brandväggar.
  • Sharepoint online
  • Power Automate
  • Power Plattform
  • Powershell
  • Intune/Autopilot/Lighthouse
  • Microsoft Copilot/Copilot Studio

Vi är väldigt positiva till certifieringar och uppmuntrar alla till att ha det som mål.

Företagets erbjudande
Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön samt en möjlighet att få komma till ett bolag där du blir en viktig del av vår verksamhet och får vara med och påverka. Vi har friskvårdsbidrag på 5 000kr, tjänstepension samt tillgång till gym.

Övrigt

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, 100%
  • Placering: Kista
  • Lön: Fast lön

Låter det intressant? Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering kommer stor vikt även att läggas på personliga egenskaper. Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka din ansökan till jobb@further.se så snart som möjligt och märk den med "Drifttekniker & IT-konsult"

Vi ser fram emot din ansökan!

Servicedeskmedarbetare

Om tjänsten som servicedeskmedarbetare

Vi växer och behöver stärka upp vårt grymma servicedeskteam! Vi söker dig som vill vara med på vår resa och utveckla dig själv tillsammans med oss.

Vår Servicedesk är navet i vår verksamhet och den viktigaste kontaktvägen för våra kunder och deras användare. Vi är mycket stolta över att ha över 99% nöjda användare. Vi ser det som viktigt att ha bra kompetens i vår servicedesk eftersom våra kunder är vana vid snabb och kompetent hjälp direkt.

Arbetsuppgifterna för Servicedesk är varierande med allt från användarsupport, incident- och problemhantering, försäljning/beställning/installation av utrustning, systemadministration etc.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk, helst en där du hanterat många olika externa kunder så du har erfarenhet av olika miljöer. Du har en bred teknisk kunskap och är väl förtrogen med Windowsmiljöer, både på klient-, server- och molnsidan och du brinner för att ge en bra kundupplevelse. Det är viktigt att du är tycker kundmötet är inspirerande.

Arbetsuppgifter

  • Supportera våra kunders användare så de kan fokusera på sitt arbete
  • Övervaka och hantera larm
  • Ta emot och hantera beställningar på ex. datorer och kringutrustning från våra kunder
  • Installera klientdatorer
  • Då och då åka ut på plats hos våra kunder för schemalagda jobb eller mer akuta ärenden
  • Leverera fantastisk slutkundsupplevelse
  • Bidra till att utveckla vårt arbetssätt och Further i stort

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av systemadministration av Microsoft-lösningar.

  • Kunskap om Microsoft 365-administrationscenter (Teams, Sharepoint, Exchange etc.).

  • Kunskap om Microsoft Azure.
  • Kunskap om Microsoft Office-applikationer och -tjänster.
  • Kunskap om grundläggande infrastrukturteknologier som LAN/WAN, WiFi, brandväggar etc.
  • Kunskap om klient-system, som Windows-datorer, Mac, smartphones (Android / IOS).
  • Utmärkt förmåga att arbeta parallellt med flera olika kunder samtidigt.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
  • Tycker det är kul att ibland besöka kunder vid behov.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att arbeta i enlighet med ITIL och/eller ISO 20000
  • Har tidigare erfarenhet av att vara konsult

Som person är du ansvarstagande, hjälpsam och lösningsorienterad och tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Om Further

Further är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker våra kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. Vi är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som våra viktigaste styrkor:

  • Vi tar ansvar och bedriver schyssta affärer
  • Vi bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
  • Våra lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
  • Vi har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

Vi är våra kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver vi lära känna våra kunder på djupet, så vi förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

Vi erbjuder våra anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi sitter i fräscha lokaler i Kista med närhet till bra kommunikationer.

Skicka din ansökan till jobb@further.se och märk din ansökan "Servicedesk"

Vi ser fram emot din ansökan!

Spontanansökan

Inga passande tjänster ute just nu?

Vi letar ständigt efter nya talanger. Vill du bli en del av vårt team? Skicka då in en spontanansökan så hör vi av oss inom kort. 

Skicka ansökan till jobb@further.se och märk din ansökan "Spontanansökan" följt av vilken roll du tycker att du borde arbeta som.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Further AB, orgnr. 556667-6036 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata