KUNDCASE
Outsourcad IT ger mer tid över till kärnverksamheten
När Astrid Lindgren AB valde att outsourca sin IT till Further behövde de inte längre själva tackla krångliga IT-problem. Att slippa behöva ta de tekniska dialogerna med olika leverantörer och att ha någon som kan översätta tekniska termer till "vanligt språk" har underlättat för de anställda och hela organisationen.
Om någon av våra medarbetare har ett tekniskt problem ber jag dem att kontakta Further direkt, så att jag inte blir mellanhand. Det är största fördelen med att ha outsourcad IT.
Malin Billing
Malin Billing, Astrid Lindgren AB
OM FÖRETAGET
ASTRID LINDGREN AB
Astrid Lindgren Aktiebolag äger och förvaltar de rättigheter som är associerade med Astrid Lindgren och hennes författarskap. Bolaget ägs av Astrid Lindgrens barn och barnbarn och har 16 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm men verksamheten sträcker sig över hela jorden.
Grundades: |
2005 |
Bransch: |
Upphovsrätt, förlagsrörelse, samt bok- och tidskriftsproduktion |
Antal anställda: |
16 |
Omsättning: |
ca 47 MSEK |
Marknad (geografiskt): |
Världen |
Varför valde ni att anlita Further som er IT-partner?
Det var under 2016 som vi började se oss om efter en IT-leverantör. Vi hade då en Citrixlösning som inte funkade optimalt och vi behövde en annan serverlösning. Det var då vi hittade Further, som varit vår IT-partner sedan dess.
I val av IT-partner var det viktigast att hitta ett IT-företag som kunde ta helhetsansvaret kring IT eftersom vi är en för liten organisation för att ha en egen IT-avdelning. När vi valde IT-partner var det även av stor betydelse att få tillgång till personer som snabbt finns tillgängliga när något inte funkar som det ska.
Vad tycker ni om Furthers IT-tjänster?
Vi tycker att supporten hos Further funkar mycket bra och att vi får snabb hjälp med enklare problem. Lite större och svårare problem tar av naturliga anledningar lite längre tid, något som vi räknar med. Det som måste bli löst, blir löst.
Flera av oss har Apple-produkter och vi välkomnar att Further ytterligare stärkt upp kompetensen kring detta.
Har samarbetet med Further lett er verksamhet framåt?
Ja. Vi använder våra datorer som arbetsverktyg och därför är det av största vikt med fungerande IT. När något krånglar behöver vi hjälp att översätta tekniska termer till vanligt språk så att våra medarbetare förstår och kan få rätt hjälp.
Vi behöver även någon som kan ta de tekniska dialogerna med våra leverantörer av olika externa system. Detta får vi hjälp med av Further.
Är det något särskilt ni vill lyfta fram?
Om någon av våra medarbetare har ett tekniskt problem ber jag dem att kontakta Further direkt, så att jag inte blir mellanhand. Det är största fördelen med att ha outsourcad IT.
Vill ni också ha en schysst IT-partner?
Hör av dig till oss och berätta om era behov, så kan vi ha en dialog om hur vi kan hjälpa just er!
KUNDCASE
Relaterade kundcase
NDA ökade sin lönsamhet genom outsourcad IT
Nordic Interim bytte till Further för att få snabb IT-support
Vill ni också få mer tid till det som är viktigt?
Genom IT-outsourcing kan ni fokusera på kärnverksamheten istället för på IT som strular. Hos oss på Further finns det alltid IT-kompetens redo att hjälpa er!