NYHET
Ny service desk-medarbetare som löser IT-problem med detektivhatten på
Vi har den stora glädjen att meddela att Timmy Hellström börjat i Furthers Service desk team hos oss idag. Timmy är serviceinriktad och bra på att hantera människor, vilket är viktiga egenskaper för kundsupport. Dessutom brinner han för att lösa kluriga IT-problem. Vi är övertygade om både att han kommer att passa in bra i gruppen och att han kan bidra med mycket erfarenhet.
Jag är väldigt vetgirig av mig och trivs i en roll där jag får möjligheten att ta till mig information för att kunna förenkla vardagen för andra och mig själv.
Timmy Hellström
Service desk-medarbetare, Further AB
PROFIL
Timmy Hellström
Timmy har under de fem senaste åren varit på CMM (Center for Molecular Medicine) där han arbetat som Support/IT-tekniker tillsammans med 3 kollegor på deras IT-avdelning. Förutom support har Timmy även drivit en del egna projekt, samtidigt som han studerar till att uppnå en CCNA-certifiering. Timmy har även bred erfarenhet av Apples produkter.
Hur ser din bakgrund ut?
Jag kommer tidigare från CMM (Center for Molecular Medicine) där jag jobbat i 5 år som Support/IT-tekniker.
Jag ansvarade för min förra arbetsgivares Mac-park. Just men erfarenhet inom Apples produkter gör att jag kommer att kunna stötta Furthers kunder som använder Mac.
Vid sidan om har jag drivit en del egna projekt, samtidigt som jag studerat för att uppnå en CCNA-certifiering.
Vad gillar du mest med din yrkesroll?
Utan tvekan är det felsökning i kombination med kundkontakt som är de bästa delarna. När ett ärende eskalerat från ett ”standardproblem” och man får gräva sig ned i vad eventuella loggar kan säga. Få leka detektiv och få berätta för kund att: ”Nu du, nu! Det här var problemet och NU är det löst!”
Vad ser du fram emot i rollen som Service desk-medarbetare hos Further?
Att få växa, tillsammans med den här gruppen, inom IT (och service). Jag är väldigt vetgirig av mig och trivs i en roll där jag får möjligheten att ta till mig information för att kunna förenkla vardagen för andra och mig själv – oavsett om det nu är in-house eller extern gentemot kund.
Jag hoppas kunna dela med mig av mina erfarenheter från tidigare arbetsplatser och på så vis kunna bistå med mer kompetens inom automatisering, teknisk support eller kundkontakt överlag.
Vill du komma i kontakt med Timmy?
Hör av dig till Timmy genom att antingen ringa eller maila via kontaktinformationen nedan.
NYHETER
Relaterade nyheter
Gratis webinar: Så lyckas du med Microsoft Copilot AI
Effektiv promptning för Microsoft Copilot
Dags att ta nästa steg i karriären?
Vill du bli en del av Further-familjen? Vi söker ständigt efter nya talanger som vill ta nästa steg och följa med på vår tillväxtresa!