Enabling good business
 

SERVICEDESK & IT-SUPPORT 

Så hjälper vi er att dra nytta av moderna IT-tjänster

IT-TJÄNSTER SOM FUNGERAR I PRAKTIKEN

Vi på Further pratar gärna om Fungerande IT, något som vi anser handla om betydligt mer än bara teknik och ”upptider” – det handlar om verksamhetsnytta. I en tid där utvecklingen går framåt snabbare än någonsin och nya system introduceras i rasande takt handlar Fungerande IT lika mycket om användaren, och dess förmåga att tillgodogöra sig de stöd som en modern IT-miljö erbjuder.

Vi tror att Fungerande IT endast kan uppnås och upprätthållas genom att jobba nära sina kunder och skapa sig en fördjupad förståelse för dess verksamhet och specifika utmaningar. Om användaren behöver stöd ska denne erbjudas support och utbildning. Om verksamheten behöver effektiviseras ska rätt verktyg rekommenderas och implementeras.

Vi erbjuder därför våra kunder en egen Teknisk Rådgivare, som har som uppgift att se till så att er IT-miljö ständigt utvecklas för att hela tiden vara den affärsstödjande resurs den är tänkt att vara.

SERVICEDESK & IT SUPPORT I STOCKHOLM

Furthers IT support för företag bemannas av vår Servicedesk som sitter i Stockholm och består av skickliga, utbildade och erfarna supporttekniker. Ni når självfallet vår IT support även om ni har ert säte utanför Stockholm.

I Servicedesk arbetar ca 20 medarbetare som dagligen servar flera hundra kunder med varierande ärenden. Våra supportavdelning har tillsammans en bred IT-kompetens och spetskompetens inom Microsofts applikationer och molnlösningar.

Sedan 2004 har Further hjälpt allt från stora till små företag med kvalitativ IT-Support. Vi är en komplett IT-partner med lösningar inom IT-support, IT-drift, IT-utbildningar, Hosting, Säkerhet och utvecklingsprojekt. Genom en genuin relation till varje kund, kan vi bistå våra kunder med en förstklassig IT-support i Stockholm och hela Sverige.

VI ERBJUDER:

it-partner

EN OSENTIMENTAL IT-PARTNER

För att hela tiden kunna förbättra våra kunders IT-miljö måste man såklart ha en ganska krass och osentimental syn på traditionella it-tjänster. Det är just det som många it-partners kunnat tjäna en hel del pengar på genom åren. Ett sådant exempel är hosting. Missförstå oss inte, vi erbjuder naturligtvis hostingtjänster –  men vi vill inte tjäna pengar på våra kunders okunskap genom att låsa in er i långa hostingavtal, när det finns molnlösningar som passar ert behov bättre.

Istället tror vi på moderna samarbetsformer som bygger på ett ömsesidigt värdeskapande, snarare än kreativa inlåsningseffekter. Vi tror nämligen att vår bästa chans att bygga långa och bestående relationer med våra kunder är att ständigt, och villkorslöst, rekommendera de lösningar som de mår bäst utav.

VÅRA TEKNISKA RÅDGIVARE HJÄLPER ER ATT BLI BÄTTRE

Alla Furthers kunder har en dedikerad teknisk rådgivare. Våra kunniga tekniker hjälper er att få maximalt ut av alla tillgängliga verktyg, för att förbättra och underlätta er IT-miljö. Vi använder den senaste teknologin för att säkerställa att den digitala miljön övervakas och hålls uppdaterad. Istället för att släcka bränder jobbar vi proaktivt med att underhålla er IT-lösning. På så sätt kan vi lösa eventuella problem innan de uppstår hos er.

Er tekniska rådgivare söker dessutom ständigt efter nya och innovativa lösningar som kan förenkla ert företags vardag. Vi går så långt med att effektivisera ert arbete och sänka era kostnader – att det ibland innebär att de tjänster vi själva levererar blir överflödiga.

HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

Hör av dig till oss med dina frågor kring IT-support/Service desk och låt oss berätta mer om vad vi kan göra för er.

Slå en signal på 08-410 417 90, eller fyll i formuläret, så hör vi av oss!